Julkonsert 2018

En nygammal jul med Orsa spelmän och Tina Ahlin

Fredag 14 December 2018, 19:00

BOKA BILJETT

Varmt välkomna till en helkväll på temat jul med Orsa Spelmän, Gotlands Musikens Brass, Tina Ahlin och Jonatan Stenson samt en stor kör från Gotlands körförbund!

Det utlovas ett program med mycket av Orsa Spelmäns musik men även musik av bl.a. Allan Edwall, Olle Adolfsson, Nils Ferlin/Lillebror Söderlund, Benny Andersson, m.fl, kryddat med en hel del jul.

Orsa Spelmän – består av: Olle Moraeus fiol, Pererik Moraeus fiol & sax, Leif Göras fiol och Pether Ohlsson dragspel. Är en del av BAO (Benny Anderssons Orkester) Mycket rutinerade musiker som spelat med alla från Sissel Kyrkjebø, Lisa Nilsson, till Louise Hoffsten och Hasse Alfredson!

GotlandsMusikens Brass – har en stor flexibilitet genremässigt och de blandar gärna gammalt och nytt. Emellanåt spelar de brunnsmusik på tidstrogna instrument, gärna i Botaniska Trädgården i Visby. Annars är konserter i kyrkor med eller utan körer samt barnmusikaler tillsammans med skolklasser något de gör regelbundet under spelåret.
GotlandsMusikens Brass – Mats Hoffman, Magnus Appelholm: trumpet/ flygelhorn, Anna Hederstedt: valthorn, Magnus Fahlén: trombon, euphonium, Lennart Löfgren: trombon och Erik Skagerfält: tuba.

Tina Ahlin – känd från tv-program som ”Så ska det låta”, ”Tinas Trädgård”, ”Go kväll” m fl som programledare, musikant, sångerska och författare. En artist ut i alla fingrar som sjunger, spelar instrument som piano, dragspel, gitarr och munspel. Vi får höra hennes egna arrangemang och mycket fina tolkningar av andras verk.

Jonatan Stenson – gitarrist, låtskrivare, sångare och kapellmästare i Jonatan Stenson Band. Turnerar flitigt med olika artister som exempelvis Roffe Wikström, Mikael Rickfors och Orsa Spelmän. Skriver även egen musik där han har funnit sin egna bluesinspirerande stil.

Gotlands körförbund– är en intresseorganisation för ett fyrtiotal körer och ca.1200 körsångare på Gotland.

Information till körsångarna