Körutrustning

5 st ihopfällbara körgradänger
För stående körsångare, utlånas utan kostnad till alla körer/grupper. Alla fem gradängerna tillsammans ryms i en stor kombibil, alternativt på släpkärra. ”Kort Tourmaster” har tre steg, rymmer 8 sångare plus några framför på golvet, och är något tårtbitutformad, så att fler gradänger kopplade bredvid varandra ger en svängd köruppställning. Stabil och snygg och lätt att transportera hopfälld, rullar lätt. Väger bortåt 50 kg, vilket gör att man böra vara 2 man vid transporten. Vinylplastbelagt stålchassie. Enkel att fälla upp, inga lösa ben med skruvar. Man trycker ner en fotpedal, drar till i ena änden, och gradängen är på 10 sekunder klar att använda. Alla fem tillsammans rymmer en kör på 50 – 60 personer. Gradängerna förvaras på GotlandsMusiken i Vibble. Bruksanvisning finns på undersidan.

Bokning av gradängerna görs i god tid hos GotlandsMusiken, tel 0498-26 44 50. Uppge kontaktpersons namn och telefonnummer, och körens namn, och kom överens om dag och tid för avhämtning och återlämning. GotlandsMusiken har kontorstid månd-fred 08.00 -16.00, lunch 12.00 – 13.00, stängt lörd-sönd.

Bärbar högtalare med mikrofon och stativ
Användbar som högtalare vid konserter och samlingar både utomhus och inomhus. Även i förhållandevis små konsertsalar eller möteslokaler kan det vara svårt att nå ut med presentationer, instruktioner och regi, och då är en bärbar högtalare god hjälp. ”Opera 110 mobile” ryms i en svart bag med måtten 30 x 30 x 60 cm med stadigt handtag, och väger 12,7 kg. Går på uppladdningsbart batteri, men kan också anslutas till elnätet. Lätt att ställa in och hantera, inställbar volym, bas och diskant. Trådlös handmic. Stadigt stativ i lättmetall med vikt 2,7 kg får upp högtalaren ett par meter.

Den är alltså batteridriven och mikrofonen har radioförbindelse med högtalaren. Inga kablar behövs! Meningen från början var väl, att alla medlemskörer får låna den gratis. Vill någon annan låna den kostar det något. Förslagsvis 300 kronor till förbundet.

Vill du låna ljudanläggningen så kontakta någon i styrelsen!